Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

hampus86 skrev:
ja, man kan ju drömma. Sen har vi ett nytt datasystem också, vilket gjorde att det tog ytterligare en jävla tid, då chefen glömt logga ut uppe vid kassorna, problem med mixade kassor, och att skitdatorerna låser sig. Lagen om alltings jävlighet...

Men det var fortfarande du som sökte jobbet eller kom de till dig med dragna pistoler och tvingade dig att börja jobba där?

Jag fick också uppleva det nya datasystemet i fredags då ingen i butiken kunde det nya systemet. Blev paff när det stod 2 flaskor Henriot -96 på bänken och v_skoghs har en liggande order på 1 låda men ingen har hört av sig, jag bad dem kolla upp hans order men det var nog lättare att gå på vatten än att få hjälp den dagen.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vi snackade om det vid vår träff och konstaterade att det hade varit betydligt bättre om du själv slängt de 15 spänn, eller vad en Arboga nu kostar, på disken och gett burken till dumfan och meddelat att han var portad för all framtid. Problemet löst på tre minuter.

Du får försöka begära skadestånd under rättegången. Jag tycker du ska försöka bara för att se och höra kommentarerna.

"Hampus begör 2000 kronor i skadestånd för psykiskt lidande efter att först ha missat en vinprovning av dunderformat och sedan häcklats och trakasserats av arrangörsforumets medlemmar under lång tid." :D
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag inser att jag nästa gång inte avvika så tidigt som jag gjorde. Jag fick ju iofs dricka nästan lika många viner som ni, men jag missade minst halva underhållningen. ;)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
"Hampus begör 2000 kronor i skadestånd för psykiskt lidande efter att först ha missat en vinprovning av dunderformat och sedan häcklats och trakasserats av arrangörsforumets medlemmar under lång tid." :D

Vi tänkte vara snälla och släppa det om ca 6 månader eller kom vi på något nytt senare på kvällen?

Elvis skrev:
Jag inser att jag nästa gång inte avvika så tidigt som jag gjorde. Jag fick ju iofs dricka nästan lika många viner som ni, men jag missade minst halva underhållningen. ;)

Nivån skönk ganska ordentligt på när vi började jobba oss igneom slattarna men garven var det tätt mellan.

Edit: stavning bland annat.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Nivån skönk ganska ordentligt på kvällen men garven var det lite tid mellan.

Du syftar naturligtvis på nivån i flaskorna för vi stod stolta och opåverkade. ;D Men massor med garv var det. Vad var det vi snackade om när Sjödin var tvungen att rusa till diskhon för att spotta ut vinet ur munnen så att det inte skulle spruta som en fontän ur näsan på grund av skratt? :D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Du syftar naturligtvis på nivån i flaskorna för vi stod stolta och opåverkade. ;D Men massor med garv var det. Vad var det vi snackade om när Sjödin var tvungen att rusa till diskhon för att spotta ut vinet ur munnen så att det inte skulle spruta som en fontän ur näsan på grund av skratt? :D


Kan det varit nåt med Hampus Arboga? Har för mig att det var i samband med att krug visade upp det andra sms:et som innehöll det som stals. Men inte alls säker, det avhandlades mycket roligt under kvällen ;D
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hej Gullisar.
visst blev jag lite avis när jag läste er lista, men jag tror faktisk att min Yquem 82 slog alla era viner med hästlängder. Jag skulle aldrig har velat vara utan den.
DRC var ju inte heller så dumt, helt klart ett stort vin men vinnaren för kvällen var yquemen.

Med tanke på era bravader är ni nog MYCKET GLADA att det inte dök upp ett stycke kvinnligt 1CRU och fördärvade er utekväll.

Idag är det mycket jobb, framför allt bråk med skitföretaget DHL.
De klarar inte att levererara vinställ utan att ha sönder 2 leveranser av 3.

När sker nästa träff?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Du syftar naturligtvis på nivån i flaskorna för vi stod stolta och opåverkade. ;D Men massor med garv var det. Vad var det vi snackade om när Sjödin var tvungen att rusa till diskhon för att spotta ut vinet ur munnen så att det inte skulle spruta som en fontän ur näsan på grund av skratt? :D

Det kan det ha varit men jag har för mig att det var en ganska syrlig kommentar från anders i ett ämne jag inte minns. Tror det var en passning till något vi tidigare diskuterat på forumet.

Kan det varit din jämförelse om bastu och öl?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Med tanke på era bravader är ni nog MYCKET GLADA att det inte dök upp ett stycke kvinnligt 1CRU och fördärvade er utekväll.

Du menar att vi hade varit mera skötsamma om du dykt upp raffset? ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Det kan det ha varit men jag har för mig att det var en ganska syrlig kommentar från anders i ett ämne jag inte minns. Tror det var en passning till något vi tidigare diskuterat på forumet.

Kan det varit din jämförelse om bastu och öl?


Den där om att bastu utan öl är som sex utan kvinna? Det funkar men det fattas något.

Klockren iallafall Anders ;D
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Du menar att vi hade varit mera skötsamma om du dykt upp raffset? ;D

Fan CH du lär dig snabbt av Anders. ;)
Ja då hade ni inte behövd gå ut på stan och leta efter billiga skater, vi hade kunnat sitta kvar på Grappe.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Någonstans i bakhuvudet tycker jag mig minnas en beställning på gentelman jack men jag är inte helt säker. Kan detta bekräftas av någon?

Jag vet att du kom drällandes med jag tror det var två glas som om jag hörde rätt kallades för "whisky". Vet inte om dessa du tänker på. Det var i alla fall på hamburgerhaket, efter burgarna.

Vem var det som betalade för burgarna förresten? Jag känner att jag står i skuld till en hel del personer för jag slantade inte något efter att vi lämnade Grappe.

CH skrev:
Det kan det ha varit men jag har för mig att det var en ganska syrlig kommentar från anders i ett ämne jag inte minns. Tror det var en passning till något vi tidigare diskuterat på forumet.

Det var inte när jag stolt meddelade att jag firade stenhårt på en enstjärna (genomgång kommer) eftersom de äntligen hade spelat EN rock-låt bland all techno-skit på gymet?

Och Larsson: tycker du att det verkar som att din tripp till Hong-Kong var roligare än vinfernot? ;D ;D ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag tog burgarna, men ingen fara. Det brukar jämna ut sig, och det känns som att vi kommer köra nån provning eller två till. ;D

Dock vet jag inte hur fan 4 burgare och 4 öl kunde landa på 924 kr ??? jaja, gott var det iallafall.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ja, de kan ta betalt på den däringa gatan! 160 spänn burgaren och 70 spänn bärsen så är man där...

tack för maten ;D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Jag tog burgarna, men ingen fara. Det brukar jämna ut sig, och det känns som att vi kommer köra nån provning eller två till. ;D

Jag är inte speciellt ofta i Stockholm så att det kan jämna ut sig men nästa provning så ska vi nog lösa det.

anders skrev:
Jag vet att du kom drällandes med jag tror det var två glas som om jag hörde rätt kallades för "whisky".

Vad finkänsligt av mig att bara ta 2 glas när vi var 5 personer.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
visst blev jag lite avis när jag läste er lista, men jag tror faktisk att min Yquem 82 slog alla era viner med hästlängder. Jag skulle aldrig har velat vara utan den.
DRC var ju inte heller så dumt, helt klart ett stort vin men vinnaren för kvällen var yquemen.

Enligt Cellar Tracker:

Yquem 82: 94 poäng
Krug 90: 96 poäng

Kunde inte låta bli... ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Ja, de kan ta betalt på den däringa gatan! 160 spänn burgaren och 70 spänn bärsen så är man där...

tack för maten ;D


Verkligen ;D

Så lite så. Du var där vid baren och viftade med 500-lappar, men eftersom, har jag för mig, att du degade det vi drack på Noppes så kändes det inte mer än rätt att jag tog käket. För att inte tala om Krug 90:an, och den tilltänkta Sine Qua Nonen. Tror Micke(?) läste oss rätt när han vägrade dig tillträde till den ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Vad finkänsligt av mig att bara ta 2 glas när vi var 5 personer.

Det såg säkert ut som fem glas i dina ögon vid det laget... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Verkligen ;D

Så lite så. Du var där vid baren och viftade med 500-lappar, men eftersom, har jag för mig, att du degade det vi drack på Noppes så kändes det inte mer än rätt att jag tog käket. För att inte tala om Krug 90:an, och den tilltänkta Sine Qua Nonen. Tror Micke(?) läste oss rätt när han vägrade dig tillträde till den ;D

Jag vet inte om jag säger det ofta nog, men jag tycker mycket om Micke. han är en fin man.
 
Toppen