Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag lagar vi...

tobbe81

Medlem
En enkel fisksoppa ikväll här hemma på rester och frysrens
IMG_20191222_191709_833.jpg

IMG_20191222_191709_834.jpg
 

tobbe81

Medlem
En bättre fredagslunch här hemma i min ensamhet
pillgrimsmusslor med blomkålspure smaksatt med vanilj senapspicklad majrova och syrat äpple och chili samt havskräftolja.
Egenfångad hälleflundra från nappstraumen lofoten hollandaisesås, bellaverde och rom från rysk vildfångad lax ketacaviar. Och i glaset en helt jäkla magiskt Alsaceriesling från domaine zind humbrecht
IMG_20200110_132619_022.jpg

IMG_20200110_143826_955.jpg

IMG_20200110_123309_228.jpg
 
Last edited:

Sigdarve

Medlem
En bättre fredagslunch här hemma i min ensamhet
Gårdagens enkla lunch här hemma hos mig pillgrimsmusslor med blomkålspure smaksatt med vanilj senapspicklad majrova och syrat äpple och chili samt havskräftolja.
Egenfångad hälleflundra från nappstraumen lofoten hollandaisesås, bellaverde och rom från rysk vildfångad lax ketacaviar. Och i glaset en helt jäkla magiskt Alsaceriesling från domaine zind humbrecht
Visa bifogad bild 18787
Visa bifogad bild 18788
Visa bifogad bild 18789
Gabriel-glas?
 

The Wall

Medlem
Flaskorna står egentligen upp. Telefonen bråkar med mig.
Jaja, ”viner i all ära, men vilka glas använder ni?” undrar den nyfikne. Jo, ”Gabriel Gold till båda och Zalto Bx till Bolgheri och Zalto Bour till Yann” så nu kan ni lugnt återgå. ”Men vilket glas är bäst?” kan man undra. ”Det framgår i Vinglas-tråden så småningom, typ inte idag.”
 
En bättre fredagslunch /.../Och i glaset en helt jäkla magiskt Alsaceriesling från domaine zind humbrecht
Litet sen på bollen men undrar hur drickmogen du uppfattade Heimbourg 15? Har en Heimbourg 16 som ligger och väntar och hade fått för mig att jag borde vänta några år till egentligen.
 

tobbe81

Medlem
Litet sen på bollen men undrar hur drickmogen du uppfattade Heimbourg 15? Har en Heimbourg 16 som ligger och väntar och hade fått för mig att jag borde vänta några år till egentligen.

Jag uppfattade min flaska från 2015 som i början på något stort, har två flaskor kvar så nästa så kommer jag nog vänta i 3 år jag gillar och dricka Riesling när den är 7-10 år gammal men ibland är man nyfiken och öppnar någon utav flaskorna lite tidigare.
 
Toppen