Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Piemonte 2010

jrick

Medlem
Gick igenom vilka som var intressanta för mig, blev ju grymt köpsugen...de är ju barolo vi talar om:)
Bara så jag är förbredd om det ska tryckas på beställningsknappen:D
Min lista
Vintage Wine PScore CScore
2010 Cordero di Montezemolo Barolo Bricco Gattera 91
2010 Cordero di Montezemolo Barolo Enrico VI 93,4
2010 Giovanni Manzone Barolo Bricat
2010 Giovanni Manzone Barolo Castelletto 93,5
2006 Giovanni Manzone Barolo Castelletto 91,25
2010 Giovanni Manzone Barolo Le Gramolere
2006 Palladino Barolo Riserva Vigna San Bernardo 91,875
2001 Giovanni Sordo Barolo Riserva Gabutti
Tack för att du delar med dig. Hoppas att fler gör det då utbudet är spännande men till stor del okänt för mig. Själv beställde jag
Cordero Monfalletto 2010
Alario Riva Rocca 2010
Cascina Ballarin Tre Ciabot 2010 * 2
Cascina Ballarin Bussia 2010
Cascina Ballarin Bricco Rocca 2010

Enligt UPS tracking så kommer paketet idag...
 

chambertin

Medlem
Gick igenom vilka som var intressanta för mig, blev ju grymt köpsugen...de är ju barolo vi talar om:)
Bara så jag är förbredd om det ska tryckas på beställningsknappen:D
Min lista
Vintage Wine PScore CScore
2010 Cordero di Montezemolo Barolo Bricco Gattera 91
2010 Cordero di Montezemolo Barolo Enrico VI 93,4
2010 Giovanni Manzone Barolo Bricat
2010 Giovanni Manzone Barolo Castelletto 93,5
2006 Giovanni Manzone Barolo Castelletto 91,25
2010 Giovanni Manzone Barolo Le Gramolere
2006 Palladino Barolo Riserva Vigna San Bernardo 91,875
2001 Giovanni Sordo Barolo Riserva Gabutti
Idel nya namn för min del. Svår köpabstinens nu:(
Har du druckit ngt från Luigi Einaudi förresten ?
 

jrick

Medlem
Så där ja, Solobarolo FTW
 

Attachments

  • IMG_2261.JPG
    IMG_2261.JPG
    55,7 KB · Visningar: 340

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nu blev jag inspirerad och lite smått avundsjuk så jag drog iväg en liten testorder, Barolo FTW! :)
(Och kanske bäst att passa på innan alla skrämt livet ur dem med alla mail så de aldrig vågar skicka en flaska till Sverige igen)

Ballarin Barolo Tre Ciabot 2010 × 2
Cordero Barolo Monfalletto 2010 × 2
Manzone Barolo Castelletto 2010 × 2
 

Beo

Medlem
Inte beställt ännu, men får nog bli en kvällsövning med ett glas barolo i handen:)
Följande är på väg
La Spinetta Barolo Garretti 2010
Palladino Barolo Serralunga 2010
Manzone Barolo Castelletto 2010
Manzone Barolo Bricat 2010 for
Battista Borgogno Barolo Cannubi 2010

Kan det vara intressant för Göteborg BYOB med en Barolo kväll tema 2010 i juni. ?
Det verkar som om det kommer att finnas mycket oprövat i omlopp.
 

Beo

Medlem
Kanske en omvänt styrd BYOB jfrt med förra gången vore kul.
Nebbiolo/Barolo/Barbaresco för den röda flighten och lite mer fritt för en vit flight ?
Slanka lätta vita ? (bubbel) snart obligatoriskt med en flight bubbel i varje GBG BYOB
 

Rexel

Medlem
BYOB när som helst när det gäller barolo:)
Nu var det beställt och med ett glas barolo i handen.....och som vanligt lite mer det var tänkt:confused:
2001 sordo barolo riserva gabutti
1998 manzone barolo bricat
2010 manzone barolo gramolere
2010 manzone barolo castelletto
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Sådärja!
Igår kom en snäll farbror från JetPack och levererade mina viner till dörren!
-Helt perfekt och absolut inte sista gången jag handlar från SoloBarolo nu när testlådan kom fram som den skulle!
-Thanks for the delivery @SoloBarolo, another happy customer in Sweden, keep up the good work! :)
20150601_222602[1].jpg
 

Skrutt

Medlem
Även jag fick min leverans idag, hämtades ut smidigt via dhl servicebox...grymt bra att inte behöva anpassa sig till tid/dag för hemleverans.
2001 sordo barolo riserva gabutti
1998 manzone barolo bricat
2010 manzone barolo gramolere
2010 manzone barolo castelletto
Grazie @SoloBarolo !
Verkar smarrigt, hörni!
Lite omdömen sen i tråden?

Jag har skaffat några 2010 "monsterbarolo" - senast Azelia Bricco Fiasco - men vet av erfarenhet att även mycket billiga barolo kan vara underbara - generösa och druvtypiska.
 

Vino fino

Medlem
Sådärja!
Igår kom en snäll farbror från JetPack och levererade mina viner till dörren!
Var det julafton idag eller? Känns som att alla snälla barn fick klappar. :ängel::ängel::ängel:

Mkt bra service från pöjkarna därnere, inga hinder på vägen mellan deras källare och mitt vardagsrum. Sååå skönt att slippa beställa från Monopolets femtioelvatusen halvdassiga italienare i sortimentet.

IMG_8458.JPG
 

Nebbio

Medlem
I aprilnumret av Wine Spectator betygsätts årgång 2010 av röda viner från Piemonte. Årgången får 97 poäng. I en tabell redovisas alla årgångar under 2000-talet: 2000 (93 poäng), 2001 (95 poäng), 2002 (72 poäng), 2003 (88 poäng), 2004 (94 poäng), 2005 (91 poäng), 2006 (95 poäng), 2007 (95 poäng), 2008 (94 poäng), 2009 (92 poäng). Så det verkar helt klart vara en lovande årgång.

Inspirerad av denna tråd har jag också gjort en beställning från SoloBarolo.com. Jag hämtade ut flaskorna idag, allt fungerade mycket smidigt och bra. Det blir nog fler beställningar :)

solo-barolo.jpg

Som ganska färsk vinnörd är detta mitt första inlägg här på forumet, men det blir nog fler :)
 
Toppen